Personal branding werpt zijn vruchten af

(Eerder gepubliceerd op het Calanza blog: http://blog.calanza.com/)

Het moge duidelijk zijn dat we bij Calanza iets met sociale media hebben. Ik juich dat enorm toe, want het is super interessant te zien welke impact sociale media hebben op marketingcommunicatie. Sociale media en – niet te vergeten – mobiel internet stellen mij in staat om aan mijn toenemende verplichtingen thuis te voldoen en mijn sociale contacten op peil te houden. Sociale media maken het mogelijk om elke dag een korte tekst of bericht te publiceren en daarmee stukje bij beetje mijn droom om een boek te schrijven te beleven.

Belangrijker is misschien nog wel dat mijn collega’s, klanten en leveranciers door mijn gebruik van sociale media veel beter weten waar ik goed in ben en wat ik leuk vind. Ze weten me beter te vinden voor het werk dat ik graag doe en goed kan, doordat ik het daar via sociale media over heb. Een term had ik daar nog niet aan gekoppeld (terminologie hoort niet thuis in het rijtje ‘dingen waar ik goed in ben’), maar kennelijk doe ik via de sociale media aan personal branding.

Het door Calanza uitgevoerde onderzoek naar verschillen in de resultaten van de Factor 4 Index in de periode 2010/2011 ten opzichte van 2007/2008 sluit aan bij mijn gevoel dat op meer plekken goed aan personal branding wordt gedaan. We blijken met zijn allen beter op de hoogte te zijn van de kennis en expertise van onze collega’s dan drie jaar geleden. En in tijden van Het Nieuwe Werken, waarin we elkaar steeds minder op de werkvloer zien, kan ik dat alleen maar koppelen aan ons collectief door sociale media toegenomen exhibitionisme…

PS Duidt het ook op exhibitionisme dat ik het leuk vind dat ‘mijn’ persbericht door de landelijke pers (bijvoorbeeld in een artikel op Nu.nl) is opgepakt – en dat ik dat hier graag nog even wil zeggen?

About these ads